donderdag 6 juni 2013

Wie is toch die jonge knaap achter die rode neus?

Hè hè, eindelijk. Weg oog omlijnende make-up, weg wallen-verbergende foundation, tijd voor het echte werk. Het moment is daar, het gaat gebeuren, jullie gaan me zien. In vol ornaat. Ik zal niet teveel bijzinnetjes gebruiken die deze inleiding nog spannender moeten maken dan 'ie al is. Tromgeroffel, laat dat gewaad maar zakken en die harige benen maar zien. Het masker mag af. 


Als grapjas zou ik hier nu eens lekker in kunnen grijpen. Dat doe ik dus ook. Dus stop de muziek. Ik zal jullie het maar vertellen, ik ben ook maar iemand van vlees en bloed. Ja, echt. Al heb ik wel iemand die voor me boodschappen gaat doen. M’n fiets, maar die rijdt ook niet aan zonder mij. Echt niet. Iedere dag moet ik zelf opstaan, m’n wekker uit het raam gooien en hetzelfde ding, dezelfde dag nog lijmen. Je ziet het, ik ben niet meer of minder dan gewoon een grappenmaker. Alhoewel, hieronder zie je in een beknopt (foto)-overzicht’je wat ik nog meer ben.

Ken je mij al? Doe een dansje, iets leuks en kijk de foto's hieronder. Ken je me nog niet, doe dan hetzelfde.
Ik had nooit eigenheimerig op eigen initiatief een collage gemaakt van 18 keer datzelfde koppie van mij, voor deze 'interview-jezelf-opdracht', mogen jullie mijn school hartelijk danken. Ik dank met jullie mee.

Als je me belooft niet al te hard te schrikken, mag je de foto vergroten. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Omdat Ikea je ook altijd zegt dat je schroevendraaier 1 in schroef 1 moet steken, hieronder de tekst die correspondeert met de nummers hierboven.

Waarom deze foto's van mij?
1. Mannen moeten om te imponeren hun oksels laten zien,
dat zegt onze geschiedenis. Ik ben al imponerend genoeg, dit is dus gewoon mijn luilekkerland-stand. Liefst op een ligbedje in de zon. Knipoog inbegrepen.
2. We zijn onafscheidelijk, zoals je ziet. Toch zijn ik en mijn vriendin geen Siameesjes.  
3. ‘Hang’-jong. Allebei, ja. Gewoon omdat ik soms gewoon iets té lekker lui ben ingesteld.
4. Ik heb geen bijbaantjes, daarom zet ik mijn wallen te huur. Door al dat zware werken natuurlijk en ook een beetje van mijn nachtritme. Geen viezigheid, ik lijk slimmer na 24:00h.
5. Ik ben het schoolvoorbeeld feestbeest. Alleen op foto’s. Daarbuiten doe ik nooit het licht uit.
6. In veels te grote regenjassen of zonder jassen, ik heb een ‘zusje’ van 25 en daar ben ik trots op.
7. Ik heb vroeger nooit met Barbies gespeeld. Tegenwoordig ben ik toch vaak het vrouwtje. Ik ben diegene die zijn verhalen wil of zijn problemen. Eigenlijk ben ik net GTST. Mijn vriendin griffelt op de achtergrond mee, ik hoor het.
8. Op TV ben je altijd 10 kilo dikker. Inderdaad, in het echt valt het dus wel mee.
9. Ik zie het leven is als een kameel, soms wankel, meestal warm en de beste plek om te gaan is altijd het midden.
10. Communiceren zat er al vroeg in. Zeveren ook trouwens. Dat verklaart misschien mijn opleiding communicatie.
11. Stoer. Dat ben je of dat ben je niet. Ik ben dat, omdat ik gewoon zeg dat ik niet stoer ben.
12. Ik ben een levensgenieter. Gewoon omdat eter in dat woord zit. En van eten houdt iedereen.
13. Ik ben trots op mijn weelderige borsthaar. Dat zag je al. Je weet net zo goed als ik, dat is mannelijk en harig.
14. Ik hoef niet te vertellen waarom deze er tussen staat. Als je het niet weet, dan laat ik het nog even voor me dat ik Efteling-fan ben.
15. Ik zorg altijd voor orde en ben zorgelijk, ook voor boefjes. Maar heb verder géén SM-fetish.
16. Ik ben niet altijd de snelste, maar éénmaal op gang kan ik snel snelheid maken.
17. Het leven is als een achtbaan. Zo ontzettend cliché. Ik stap liever gewoon in, geniet en zie wel.
18. Eens een kind altijd een kind. Sommige spreekwoorden lijken op mijn buik getatoeëerd te zijn. Al heb ik geen tatoeages. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten