maandag 6 mei 2013

Wat nou als ik over dat woord grap; Koniginnedag 2013




We hebben met z’n allen Maximaal genoten. De temperaturen stegen naar een maxima van 30 graden. En deze Koniginnedag verliep dit jaar Alex Anders. Waar we ook keken, iedereen, maar dan ook iedereen maakte van de gelegenheid gebruik om eens leuk te zijn en goed te grappen. Gelukkig is ‘leuk’ en goed grappen altijd iets dat aan heel wat regeltjes verbonden is. Één daarvan is; wees de eerste. En die – vooruit voor deze gelegenheid – oranje vuistregel bleek men compleet over het hoofd te hebben gezien.

Kom maar op, ‘Ik Willem’ horen die grap. Nou, dat was hem dan. De woordgrap ‘Ik Willem’ werd niet alleen tijdens de aanloop naar de koninklijke festiviteit fanatiek gebruikt, ook tijdens en na zelfs nog. Foei. Eerlijk toegeven, de eerste keer was ook bij mij een klein glimlachje niet te onderdrukken. Ook een tweede keer, eerlijkheid siert immers, is hij leuk, ook een vierde, vijfde en zesde. Maar bij de tiende keer irriteert 'ie al en de twintigste keer ben je bereid met stoelen te gaan gooien.

Mochten jullie wel die gelukspoepers zijn die het allemaal gemist hebben, hierbij een kleine flauwe samenvatting . Het begon allemaal met diezelfde inhaker (een vernuftige manier om in te spelen op de actualiteit en daaraan je merk te koppelen), ‘Ik Willem’. Achteraf is het lastig vingertje wijzen wie zich schuldig maakte aan de ontmaagding van de woordgrap. Voor het gemak gaan we er vanuit, dat nadat ‘ie op 9Gag verscheen, een aantal grapjassen achter shirtdrukkerijen tijdens de koffie even lekker zaten te grappen en op hetzelfde mopje kwamen. Ze moesten lachen én haastte zich naar de drukkerij. Zij kwamen - origineel nog - met bedrukte T-shirts met ‘Ik Willem’. Wat de ene shirtdrukker kan, kan de andere ook én zo hadden we al snel een kleine afdeling van de Bijenkorf vol aan keuze, in verschillende shirts, maar wel allemaal met diezelfde ‘inhaker’.



Nou, wat zij kunnen, kan ene Pabo, naar eigen zeggen dé sekswebshop van Nederland, beter. Zoals het een seksshop betaamt blijft het hier niet bij een leuk drukwerkje op een shirt. Een pocket vibrator met opdruk, knaloranje  en voor maximaal genot. ‘Ik Willem’, zeiden ook zij.

Bij Pets Place krijgt het baasje een ‘unieke’ Oranje band, want de hond kwispelt en blaft immers net nog niet ‘Ik willem’. ‘Ik Willem doen’, die marathon, en die oranje tompouce bij La Place die wil ik ook wel. Het moge duidelijk zijn dat de woordgrap zijn diamanten heeft verloren. Daar waar het ooit de koning was onder de 9Gag-plaatjes, tijdens de troonswisseling, is het nu de Johan Vlemmix onder de woordgrappen, ‘Ik wil hem niet meer horen’.  Flauw.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten