woensdag 22 mei 2013

Holy shit, de reclame van Holy Soda. Argg.

Er is één reclame waar spontaan je tandglazuur naar de kloten gaat. En het mooie is dat dat eigenlijk helemaal niet zou moeten kunnen door die niet-toegevoegde suikers. Jullie weten natuurlijk gelijk dat ik het heb over Holy Soda. Gelukkig, dan hoef ik niet meer uit te leggen dat het een siroopje is dat eigenlijk aan al onze behoefte voldoet. Nee, dat wisten jullie al door die helemaal niet irritante reclame, die niet pijn doet aan je oren, je ogen en vreet aan je goede smaak(papillen). ‘Don’t you worry about the thing, take a Holy Soda and you gonna want tot sing: HOOOOOOLLLY SOOOODDDA’. Holy shit.

Ik bedoel maar, zelfs als 'ie stilstaat is het een regelrechte aanslag op je glazuur.

Ik heb zonet de commercial weer moeten zien – semi vrijwillig – want ik wilde in mijn introductie de juiste songtekst kunnen typen. Je begrijpt dus dat het geen overbodige luxe is nu mijn tandartsenpraktijk onder mijn sneltoets te hebben. Moet je hem toch niet gezien hebben - doe dan maar even phoe, wrijf over je hoofd en klop af op onbewerkt hout – dan zal ik je vertellen dat ‘ie niet zoetsappig is. Nee, helemaal niet. Hij is ontzettend zoetsappig! En verder: iets te vrolijk, iets te gemaakt en iets te meezingerig. Per definitie alle ingrediënten die ‘um misschien lekker zoet – wel op een natuurlijke manier, maar verre van leuk maken.

Geloven ze dat zelf wel?
‘The first worry free soda’ is dat wat ze zeggen. Maar ik begin me toch echt nu al zorgen te maken, hoor. Want die commercial die kan toch werkelijk waar, gewoon, maar dan ook echt gewoon, niet! Kijk die blinkende gebitjes, dat gras is nog groener dan bij de buren en die veel te ideale Glee-setting, want iedereen zingt foutloos mee, zie dat maar eens in een echt park in Nederland voor elkaar te krijgen. Mijn deskundige oordeel, dat ik met jullie wil delen; mijn nekharen staan ervan overeind.

Holy Shit, zoals het goedje door mij nu al zo liefkozend wordt genoemd, is nieuw, hip en vooral dat wat wij willen. Al zeggen ze dat laatste zelf. Want met ontzettend lage calorieën en het bestaan uit 100% natuurlijke ingrediënten is  dat wat we willen, volgens het soda’tje.  Ik wil best eerlijk toegeven dat 3 tot 15kcal echt niet veel is, maar daar laat ik mijn witte tanden niet voor zien. Het is een beetje zoals de schreeuw van Zalando. Als ons gevraagd wordt te schreeuwen, dan fluisteren we. En als ons gevraagd wordt om iets leuk te vinden, dan vinden we dat niet. Want zo is Nederland. En dat is dan wel weer leuk. 

Van Sourcy is het trouwens, je weet wel van die flesjes water.

1 opmerking:

  1. Ik kan niet eens verstaan wat ze in het laatste deel van die reclame zingen, bye bye worries, and no/bye bye... blabla? Nouja heb een fles gehaald want tja, crystal clear vind ik ook lekker (nee ik ben niet dik :p seriously. Ik vind de smaak lekker, onvoorstelbaar hè), vond de smaak wel prima maar idd denk niet dat je tanden er erg blij van worden hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen