zaterdag 18 mei 2013

Paaldansende vrouwen in maandverband-spotjes. Te leuk om waar te zijn.


Eens per maand, gaan alle vrouwen, maar dan ook echt alle vrouwen, met z’n allen parachutespringen, koppeltjeduikelen, skeeleren, paaldansen, paardrijden en vooral rondspringen. ‘Have a happy period’, zegt Always altijd, wanneer jullie vrouwen jullie skeelers aantrekken. Maar helaas is dat niet de realiteit. Ik had nu kunnen zeggen dat wij mannen dat maar al te goed weten, maar dat zou ik nooit doen. Sorry vrouwen, ik ga het er toch echt over hebben, over die o-zo-plezierige-maandelijkse-magische-dagen  met zulke ontzettend fijne bijwerkingen. Want Libresse, Always en andere – vul hier je eigen favoriete merk in - zeggen in hun spotjes niets anders dan dat.

Dit meisje is niet blij omdat ze het naar d'r zin heeft, maar gewoon omdat ze menstrueert. Have a happy period, Always.

Het dus hartstikke fijn, juist. Geen geklungel op de toiletten, géén humeurigheid én géén vriendje 
die de boosdoener is van alles, zelfs niet van dat je nagellak lelijk bijkleurt. Want jullie zijn immers alles aan het doen wat je maar kunt verzinnen, toch? Uitgerekend een man, Richard genaamd, vond het afgelopen oktober wel welletjes. Die reclamespotjes foppen, verdraaien de waarheid en liegen. Want die ‘meest vrouwelijke dagen’ zijn helemaal niet leuk en zo zijn die commercials dus ook helemaal niet leuk.

Die beste Richard deed wat wij eigenlijk allemaal wel zouden willen doen. Bij Bodyform aankloppen, bij ons beter bekend als Libresse, ik ga er vanuit dat wij mannen dat ook wel kennen, en klagen. Gewoon een Facebook-berichtje met daarin al zijn klachten over die echt niet leuke periode, want sinds ‘ie een vriendin had, leek die in die ‘fijne periode’ allerminst op die huppelende vrouwen in die spotjes. En dat kon niet!
Zijn Facebook-post was lekker duidelijk; het lekte van alle kanten. Niet zozeer die inlegkruisjes zelf, maar de commercials. Omdat hij dat in zijn in elkaar gehobby’de berichtje veel beter kan vertellen dan ik, laat ik jullie even lezen:



Tot op de dag van vandaag is het niet duidelijk wie die Richard nu was. Een ingehuurde grapjas die wel even wat grapjes kwam maken of dé enige echte Richard Nell, die het gehandel met zijn vriendin meer dan beu was. Enkele dagen later was daar al reactie van de inlegkruisjes-fabrikant. De Bodyform-‘CEO-baas’, die ze eigenlijk helemaal niet hebben, drinkt in die tegenactie eerst even een slokje ‘blue water’. Iets dat in die blije-spring-lach-dans-commercials normaal wordt gebruikt om uit te leggen hoe geweldig de absorptiegraad van het maandverband wel niet is. Geniaal, maar het wordt nog veel beter. In relax-modus legt ze even kort, maar ook lekker kinderachtig uit hoe het echt zit met die ‘happy period’. Ondertussen vertelt ze verder nog even de waarheid waarom ze dat nu eigenlijk doen, want blijkbaar willen jullie vrouwen dat dan horen.



Verder verontschuldigd ze zich voor die paaldansende vrouwen in hun spotjes. Richard werd tot slot nog even betiteld als held die opstond en Bodyform werd de held in de best scorende maandverband reclame ooit. Zie nu wel Richard (én alle vrouwen van Nederland) maandverband-commercials kunnen wel leuk zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten