Maar wat wel het mooie is van Zalando, we weten allemaal, waar het voor staat en wat het doet en dan bedoel ik niet irritatie opwekken. Ik geef je 2 seconde bedenktijd, waarvan je 1,8 seconde niet nodig hebt om na te denken. Want iedereen weet dat het een best fijne online webshop is, hè dames. Juist doordat ze zo irritant zijn weten we dat. En dat is eigenlijk helemaal niet om te lachen.
![]() |
Beetje humor-jodium erop en weg irritatie. |
Maar een reclame die zich aan ons opdringt, daar is ‘ie weer, daar weer én daar nog een keer, zorgt voor een koppeling tussen het merk en in ‘subkopje’ niet leuk in ons hoofd. Dat we hem dan juist zelf kunnen uitschreeuwen daargelaten. Reclame werkt dus dan juist verkeerd; één keer op Twitter kijken tijdens een reclameblok en we weten wat sociaal Nederland precies vind van die naaktlopers en die gruwel van die postbode. Want dat was geen functioneel naakt meer, maar gewoon irriterend. Maar we willen het eigenlijk niet horen, maar dan werkt ‘ie eigenlijk ook juist niet verkeerd; we hebben het er massaal over. Tsjing, kassa, want kopen bij Zalando, doen we stiekem toch wel, hè dames.
Maar om nu afsluitend toch nog een beetje lief te zijn voor
Zalando geef ik ze een kosteloos advies. Het advies luidt; kijk eens terug naar
mijn vorige blogpost. Daar heb ik haarfijn uitgelegd hoe dat succesvol grappen
in een commercial vooral geen flopje flauw mopje wordt. Wie ongevraagd een
koffie komt doen, kan daar maar beter een goeie grap van maken. Want juist bij
reclames die ons aanzetten tot agressie of ons keer op keer aanzetten tot
ergernis, is er maar één oplossing: huur de Harry Piekema’s van deze wereld in
én wij gaan wel schreeuwen van geluk!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten