dinsdag 7 mei 2013

(Sl)echt goede slogans




Periers Vleesbedrijf rijdt rond met ‘Pleased to meat you’. Je lachte. Laat het milleu niet zakken, zegt een fabrikant in afvalzakken. Je lachte weer. Je bent het levende bewijs dat ze slagen, slechte slogans. Ons als begenadigd communicatie-masters wordt afgeleerd te grappen en maar een beetje leuk te doen met de ‘verkoopzin’ van een merk.

Maar wat wil het toeval nou, juist de slechte slogan verkopen. Waarom, dat zal ik je uitleggen. Ze zijn simpel, dat is één, ze zijn te snappen, dat is twee en drie is dat ze ‘leuk’ zijn. Over die laatste valt echter te discussiëren, maar leuk zijn ze voor het bedrijfje dat ze voert echt wel. Want wij Twitteren, Facebook’en en wijden er een blogbericht aan, zoals je ziet. Ik hoef niet te zeggen wie ook hier als laatst lacht, neem ik aan? 

Ook EditieNL had er iets over te zeggen. De bewuste bedrijfjes mogen nog een keer lachen.
http://www.rtl.nl/xl/#/u/2ed59d72-54b0-42a4-90c5-305fcf743aab/






Geen opmerkingen:

Een reactie posten