zaterdag 25 mei 2013

Ontmaskerd bal #1: 'zacht van binnen, krokant van buiten'



Het was een hele klus, om het nog sterker te maken, ik heb er een kwartier over gedaan. Want ik wist toch echt niet waar ik nu naar moest zoeken. Een moeilijke kandidaat gelijk dus voor het Ontmaskerd-bal. Een vettige vlaag kon ik nog wel voor de geest halen en iets met twee dingen in een ‘frituurbubbelbad’. Ja, PING! Dat was bij mij ook doorslaggevend. Maar als je dat probeert de Youtube’n doet die zoekmachine net of je gek bent; bedoelde u friet en bubbels? Nee, ik bedoelde precies wat ik typte. Ik wist het zeker, hij was van Croma, maar daarmee was ik minstens even dom als bij m’n zoekresultaten. Nee, met Diamant zat ik wel gebakken. Wat ik zocht? Die ‘zacht van binnen, krokant van buiten’-commercial van ze. Mij hoor je geen grappen maken over Gordon in deze context. We maken de vloer vrij voor, Diamant, 'Zacht van binnen, krokant van buiten'.

Een typische ‘je-zit-rustig-op-de-bank-avondschets’: de beentjes omhoog van al het harde werken en het liefst zette je je vrouwtje slaafs in om je te voorzien van een halve Cafetaria. Want zin heb je in vette rommel, het liefst waar de olie zo nog vanaf druipt. Drup. Drup. Voordat dit nu iets téveel porno wordt, zie je voor je twee levende dingen in een frituurpan. Weg opwinding. Die twee ‘dingen’ – ik blijf ze zo noemen want ook op Youtube weten ze het maar niet - in een frituurpan, kunnen zingen, lachen en grapjes maken. Wat ze blijkbaar allebei zijn is ‘zacht van binnen, krokant van buiten’. Dat zeggen de Toppers van zichzelf ook altijd.


We zien een gezinnetje. Degelijke mama, sympathieke papa en twee kindjes, inderdaad, een jongen en een meisje. Zoals het zou moeten zijn. Wij oplettende kijkers zien die frituurpan natuurlijk allang staan op het aanrecht. Ik noemde expres die gele vuurtoren van Diamant daarnaast niet, want die zie je zelfs als je de commercial niet hebt gezien. ‘’Lekker bubbelen in de Diamant’’ ‘’Zacht van binnen, maar van buiten heel krokant’’. Nee, ik zou ook niet zwichten voor ‘Wat zie je er goed uit vandaag’. Goed zo, commercial-mama! Openingszinnen zijn tegenwoordig iets pakkender, stukje satékroket, bitterbal of wat je ook moge zijn.

Wat was nu precies de bedoeling, de awareness rond de instrumentele benefits moest worden verhoogd. Een eerlijk speurder geeft toe dat ‘ie dit van Google heeft. In mindere vaktaal is dat, meer aandacht voor wat het product in zich heeft. In dit geval is dat bakken, wat zeg ik frituren, want ook friet’bakkers’ lezen mee. En dat zou zijn dat Diamant bakt en dat zacht van binnen, krokant van buiten. Prima, dat kun je zeggen. Maar of je daarvoor nu van je frituurpan een welness moet willen maken is dan maar de vraag. Qua aandacht zit Diamant gebakken, want op internet heeft iedereen het erover. Niet over Diamant of dat prima frituren, maar wat zijn dat nou eigenlijk, die ‘dingen’ in dat frituurbubbelbad en dan vooral dat gele ding. We worden het er maar niet collectief over eens. De prijsvraag van deze week is dan ook: stuur jouw inzending voor het ‘gele ding’. ‘Wa ken ik dan winnen?’ Eeuwige roem als ontmasker! Genoeg geblaat, gelald en gehinnik, we gaan over naar het moment waar we allemaal op hebben gewacht!



Tijd voor de ontmaskerende-hoofdact. Tromgeroffel. We gaan met de billen bloot. Opsmuk, maskers en highfivende snacks uit, het liefst met kleerscheuren en daar staat ‘ie dan, poedeltje naakt, een fles Diamant Frituurvet. Ja, dan blijft er ontzettend weinig over.  ‘Zacht van binnen, krokant van buiten’, maar daar zouden we hopelijk bij een beetje frituurvet, of dat nu van de Appie of van de Aldi is, wel vanuit mogen gaan. Het is aan jullie om verder te gaan waar ik gebleven ben, verder strippen die handel, door je mening hieronder!

1 opmerking:

  1. De discussie hier thuis: vriendlief vind het een frietje (ik zeg dat is dan wel het meest mismaakte, mislukte frietje ooit!), ik zeg het is een krokante buitenkant (de kroketachtige) en de zachte binnenkant (de kroketvulling)

    BeantwoordenVerwijderen