Het was een hele klus, om het nog sterker te maken, ik heb
er een kwartier over gedaan. Want ik wist toch echt niet waar ik nu naar moest
zoeken. Een moeilijke kandidaat gelijk dus voor het Ontmaskerd-bal. Een vettige vlaag kon ik nog wel voor de geest halen en iets met twee
dingen in een ‘frituurbubbelbad’. Ja, PING! Dat was bij mij ook doorslaggevend.
Maar als je dat probeert de Youtube’n doet die zoekmachine net of je gek bent;
bedoelde u friet en bubbels? Nee, ik bedoelde precies wat ik typte. Ik wist het
zeker, hij was van Croma, maar daarmee was ik minstens even dom als bij m’n
zoekresultaten. Nee, met Diamant zat ik wel gebakken. Wat ik zocht? Die ‘zacht
van binnen, krokant van buiten’-commercial van ze. Mij hoor je geen grappen
maken over Gordon in deze context. We maken de vloer vrij voor, Diamant, 'Zacht van binnen, krokant van buiten'.
Een typische ‘je-zit-rustig-op-de-bank-avondschets’: de
beentjes omhoog van al het harde werken en het liefst zette je je vrouwtje
slaafs in om je te voorzien van een halve Cafetaria. Want zin heb je in vette
rommel, het liefst waar de olie zo nog vanaf druipt. Drup. Drup. Voordat dit nu
iets téveel porno wordt, zie je voor je twee levende dingen in een frituurpan.
Weg opwinding. Die twee ‘dingen’ – ik blijf ze zo noemen want ook op Youtube
weten ze het maar niet - in een frituurpan, kunnen zingen, lachen en grapjes
maken. Wat ze blijkbaar allebei zijn is ‘zacht van binnen, krokant van buiten’.
Dat zeggen de Toppers van zichzelf ook altijd.
We zien een gezinnetje. Degelijke mama, sympathieke papa en
twee kindjes, inderdaad, een jongen en een meisje. Zoals het zou moeten zijn.
Wij oplettende kijkers zien die frituurpan natuurlijk allang staan op het aanrecht.
Ik noemde expres die gele vuurtoren van Diamant daarnaast niet, want die zie je
zelfs als je de commercial niet hebt gezien. ‘’Lekker bubbelen in de Diamant’’ ‘’Zacht
van binnen, maar van buiten heel krokant’’. Nee, ik zou ook niet zwichten voor ‘Wat
zie je er goed uit vandaag’. Goed zo, commercial-mama! Openingszinnen zijn
tegenwoordig iets pakkender, stukje satékroket, bitterbal of wat je ook moge
zijn.
Wat was nu precies de bedoeling, de awareness rond de
instrumentele benefits moest worden verhoogd. Een eerlijk speurder geeft toe
dat ‘ie dit van Google heeft. In mindere vaktaal is dat, meer aandacht voor wat
het product in zich heeft. In dit geval is dat bakken, wat zeg ik frituren,
want ook friet’bakkers’ lezen mee. En dat zou zijn dat Diamant bakt en dat zacht van
binnen, krokant van buiten. Prima, dat kun je zeggen. Maar of je daarvoor nu
van je frituurpan een welness moet willen maken is dan maar de vraag. Qua
aandacht zit Diamant gebakken, want op internet heeft iedereen het erover. Niet
over Diamant of dat prima frituren, maar wat zijn dat nou eigenlijk, die ‘dingen’
in dat frituurbubbelbad en dan vooral dat gele ding. We worden het er maar niet
collectief over eens. De prijsvraag van deze week is dan ook: stuur jouw
inzending voor het ‘gele ding’. ‘Wa ken ik dan winnen?’ Eeuwige roem als
ontmasker! Genoeg geblaat, gelald en gehinnik, we gaan over naar het moment waar we allemaal op hebben gewacht!
Tijd voor de ontmaskerende-hoofdact. Tromgeroffel. We gaan met de billen bloot. Opsmuk, maskers en highfivende
snacks uit, het liefst met kleerscheuren en
daar staat ‘ie dan, poedeltje naakt, een fles Diamant Frituurvet. Ja, dan blijft er
ontzettend weinig over. ‘Zacht van
binnen, krokant van buiten’, maar daar zouden we hopelijk bij een beetje
frituurvet, of dat nu van de Appie of van de Aldi is, wel vanuit mogen gaan. Het is aan jullie om verder te gaan waar ik gebleven ben, verder strippen die
handel, door je mening hieronder!
De discussie hier thuis: vriendlief vind het een frietje (ik zeg dat is dan wel het meest mismaakte, mislukte frietje ooit!), ik zeg het is een krokante buitenkant (de kroketachtige) en de zachte binnenkant (de kroketvulling)
BeantwoordenVerwijderen