Eens per maand, gaan alle vrouwen, maar dan ook echt alle
vrouwen, met z’n allen parachutespringen, koppeltjeduikelen, skeeleren, paaldansen, paardrijden en vooral rondspringen. ‘Have a happy period’, zegt Always altijd,
wanneer jullie vrouwen jullie skeelers aantrekken. Maar helaas is dat niet de
realiteit. Ik had nu kunnen zeggen dat wij mannen dat maar al te goed weten,
maar dat zou ik nooit doen. Sorry vrouwen, ik ga het er toch echt over hebben,
over die o-zo-plezierige-maandelijkse-magische-dagen met zulke ontzettend fijne bijwerkingen. Want
Libresse, Always en andere – vul hier je eigen favoriete merk in - zeggen in
hun spotjes niets anders dan dat.
Het dus hartstikke fijn, juist. Geen geklungel op de toiletten, géén humeurigheid én géén vriendje
![]() |
Dit meisje is niet blij omdat ze het naar d'r zin heeft, maar gewoon omdat ze menstrueert. Have a happy period, Always. |
die de boosdoener is van alles, zelfs niet van dat je nagellak lelijk bijkleurt. Want jullie zijn immers alles aan het doen wat je maar kunt verzinnen, toch? Uitgerekend een man, Richard genaamd, vond het afgelopen oktober wel welletjes. Die reclamespotjes foppen, verdraaien de waarheid en liegen. Want die ‘meest vrouwelijke dagen’ zijn helemaal niet leuk en zo zijn die commercials dus ook helemaal niet leuk.
Die beste Richard deed wat wij eigenlijk allemaal wel zouden willen doen. Bij Bodyform aankloppen, bij ons beter bekend als Libresse, ik ga er vanuit dat wij mannen dat ook wel kennen, en klagen. Gewoon een Facebook-berichtje met daarin al zijn klachten over die echt niet leuke periode, want sinds ‘ie een vriendin had, leek die in die ‘fijne periode’ allerminst op die huppelende vrouwen in die spotjes. En dat kon niet!
Die beste Richard deed wat wij eigenlijk allemaal wel zouden willen doen. Bij Bodyform aankloppen, bij ons beter bekend als Libresse, ik ga er vanuit dat wij mannen dat ook wel kennen, en klagen. Gewoon een Facebook-berichtje met daarin al zijn klachten over die echt niet leuke periode, want sinds ‘ie een vriendin had, leek die in die ‘fijne periode’ allerminst op die huppelende vrouwen in die spotjes. En dat kon niet!
Zijn Facebook-post was lekker duidelijk; het lekte van alle
kanten. Niet zozeer die inlegkruisjes zelf, maar de commercials. Omdat hij dat
in zijn in elkaar gehobby’de berichtje veel beter kan vertellen dan ik, laat ik
jullie even lezen:
Tot op de dag van vandaag is het niet duidelijk wie die
Richard nu was. Een ingehuurde grapjas die wel even wat grapjes kwam maken of
dé enige echte Richard Nell, die het gehandel met zijn vriendin meer dan beu
was. Enkele dagen later was daar al reactie van de inlegkruisjes-fabrikant. De Bodyform-‘CEO-baas’,
die ze eigenlijk helemaal niet hebben, drinkt in die tegenactie eerst even een
slokje ‘blue water’. Iets dat in die blije-spring-lach-dans-commercials normaal
wordt gebruikt om uit te leggen hoe geweldig de absorptiegraad van het
maandverband wel niet is. Geniaal, maar het wordt nog veel beter. In relax-modus
legt ze even kort, maar ook lekker kinderachtig uit hoe het echt zit met die ‘happy
period’. Ondertussen vertelt ze verder nog even de waarheid waarom ze dat nu eigenlijk doen, want blijkbaar willen jullie vrouwen dat dan horen.
Verder verontschuldigd ze
zich voor die paaldansende vrouwen in hun spotjes. Richard werd tot slot nog
even betiteld als held die opstond en Bodyform werd de held in de best scorende
maandverband reclame ooit. Zie nu wel Richard (én alle vrouwen van Nederland) maandverband-commercials
kunnen wel leuk zijn.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten